
Istraživanja
Prvo istraživanje
U prvom istraživanju željela sam potvrditi hipotezu da miris svakog esencijalnog ulja izaziva
drugačiji emocionalni doživljaj.
Kako bi je potvrdila djeci sam davala po jedan list papira crtom podijeljen na dva jednaka dijela i uvijek ista dva esencijalna ulja. Odabrala sam lavandu i čajevac, koji su po arhetipu mama i tata i kao takva dvije potpuno različite energije. Lavanda ima duhovnu vibraciju bezuvjetne ljubavi i nosi energiju zaštite, brižnosti, podrške. Čajevac ima duhovnu vibraciju usmjerenosti i nosi energiju zaštite, sigurnost, snage, hrabrosti i odlučnost.

Dječak N. ima tri godine. Slikao je u najkraćem periodu, no interes je bio vrlo velik. Mirišući esencijalno ulje, zatvorio je oči i bez riječi krenuo u aktivnost. U nekoliko poteza je oslikao je lavandu i to vrlo nježnim pokretima ruke, tako da je ruka skoro "lebdjela" po zraku. Čajevac je oslikao naglim i žustrim pokretima kistom. Za lavandu je koristio nježne crvene i plave tonove koji su pri mješanju davali ljubičastu boju. Za čajevac je koristio duboke zelene i plave tonove.

Dječak L. ima 5 godina. Slikao je vrlo dugo i mirno. Slikajući lavandu koristio je sve osnovne boje, ali ih je nanosio vrlo nježno i lagano. Na papiru je miješao boje i uživao u njihovom prelijevanju. Čajevac je slikao sasvim drugom tehnikom, u nekoliko kratkih poteza i udarajući kistom po papiru ostavljajući točke. Boje su puno intenzivnije

Dijete P. ima dvije i pol godine. Lavandu je naslikao u nježnim ružičastim tonovima laganih pokreta, a čajevac u zeleno-plavim tonovima puno žustrijih pokreta kistom
Kritički osvrt
Od desetoro djece osmero ih je bilo jako zainteresirano. Vrijeme provedeno u slikanju bilo je vrlo različito, ali to nije utjecalo na kvalitetu izražavanja energije mirisa. Neki su u vrlo kratkom vremenu naslikali dva potpuno različita doživljaja mirisa i dočarali različitost mirisa.
Kod sve djece se primjećuje uzorak da su dva mirisa slikala na sasvim različite načine. Vidljiv je drugačiji način držanja kista i drugačiji pokreti nanošenja boje kistom. Za slikanje mirisa lavande koristili su svjetlije i tople boje i nanosili su boju izrazito nježno, blago i mirno. Za slikanje mirisa čajevca koristili su intenzivnije nijanse i hladne boje iz spektra te su imali žustrije i kraće pokrete kistom.
Analizom promatranja djece tijekom slikanja i kasnije samih slika vidlljivo je da mirisi različitih esencijalnih ulja izazivaju kod djece različite doživljaje. Vidljivo je i da djeca intuitivno i nepogrešivo osjete pojedinu energiju ulja.