
Mirisi

Potencijal dječjeg slikanja
Kako se još ne mogu verbalno izraziti, djeca svoj doživljaj mogu izraziti kroz likovni izričaj. Slikanje je najiskreniji način dječjeg izražavanja (Belamarić, 1986.).
Djeca govore o sebi i svojim emocijama kroz sadržaj slike, odabir boja, kompoziciju boja i oblika te načinu slikanja.
U stvaralačkom likovnom procesu djeca nam otkrivaju svoj unutrašnji svijet, svoja emocionalna i duhovna stanja, svoja iskustva, sociokulturni utjecaji i kontekst u kojem djeca stvaraju.
Kroz likovni izričaj djeca se oslobađaju psihičke napetosti i ublažuju, smanjuju ili otpuštaju neke emocije s kojima se teško nose kao što su strahovi, tuge, uznemirenosti.
Kreativno izražavanje emocija, a u kasnijoj dobi i osvještavanje i verbalno izražavanje, a s ciljem razvoja emocionalne samokonkole predstavlja temelj ranog emocionalnog učenja. Iskazivanje emocija kroz likovni proces utječe na razvoj emocionalne inteligencije.
Osjetilni poticaj mirisa
Malo dijete osjetilima doživljava svijet i osjetilno iskustvo je temelj djetetove aktivnosti, njegovog istraživanja i upoznavanja svijeta. Osjetila su poveznica umutarnjeg i vanjskog, djeteta i svijeta. Senzorni razvoj djeteta temelj je djetetovog razvoja osobnosti.
Kroz umjetničko izražavanje dijete prerađuje ono što je senzorno primilo.
Vizualna opažanja nekog predmeta ili verbalni poticaji, npr. priča ili auditivni doživljaj, npr. slušanje glazbe tradicionalno su poticaji za likovno izražavanje.
Istraživanja su pokazala da nevizualni poticaji potiču veću kreativnost, razvijaju maštu te pružaju djeci mogućnost da iskažu emocije koje verbalno ne mogu još izraziti.
